Ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på de mest vanlige spørsmålene innen bank.
Finner du ikke det du leter etter? Ta kontakt.
Er Nordic Corporate Bank medlem av Bankenes sikringsfond?
Ja, vi er en norsk bank og medlem av Bankenes sikringsfond. Etter loven er innskudd garantert av sikringsfondet med inntil 2 millioner kroner i sum for den enkelte innskyter. Maksimumsbeløpet på 2 millioner kroner gjelder selv om innskyteren har flere kontoer i banken. I tillegg omfatter innskuddsgarantien innskudd i sin helhet som er gjort de seneste 12 månedene knyttet til visse livshendelser, eksempelvis salg av bolig.
Hvordan blir jeg kunde i Nordic Corporate Bank?
Velg «Bli kunde» oppe til høyre på hjemmesiden og fyll inn relevant informasjon og avslutt med å signere elektronisk med din BankID du har fra annen bank.
Må jeg benytte KID ved overføring til min konto i Nordic Corporate Bank?
Nei, du skal ikke bruke KID. Du overfører direkte til din konto i Nordic Corporate Bank.
Må jeg ha BankID for å bli kunde?
Den enkleste og mest effektive måten å bli kunde er med BankID. Om du ikke har BankID, kan du bestille dette i din hovedbank.
Utsteder Nordic Corporate Bank BankID?
Nei, vi har ikke løsning for å utstede BankID.
Kan jeg signere avtaler med BankID på mobil?
Ja, så lenge du har dette knyttet opp mot din BankID. Ta kontakt med utsteder av din BankID for eventuelt å få tilgang til BankID på mobil.
Hva er brukernavnet mitt?
Ditt brukernavn er ditt fødselsnummer (11 siffer).
Logger du inn som bedriftskunde, er brukernavnet organisasjonsnummer med 00 foran.
Koster det noe å opprette konto?
Det koster ingenting å opprette konto hos oss, og det koster heller ikke noe å få tilgang til nettbank.
Kan jeg opprette konto selv i nettbanken?
Nei, du må ta kontakt med oss så vil vi opprette bankkonto for deg.
Hvor lang tid tar en overføring fra min konto i NCB til konto i annen bank?
Det kjøres overføringer 5 ganger daglig etter følgende plan mellom norske banker, mandag til fredag: